THREE-DIMENSIONAL MODELING

Channel 1
BRUNO DI POFI Lecturers' profile

Program - Frequency - Exams

Course program
The Psychological / Pedagogical theories at the basis of learning. Knowledge of different learning styles: pedagogy, andragogy, and educational sciences. History of distance learning and training models. The philosophy of e-learning and WBT-based teaching. Modular didactics and learning objects. IT platforms. The new professions of the network and the possible applications of e-learning in continuing medical education.
Prerequisites
Basic knowledge of computer science and training models
Books
Il programma prevede tre testi: M.G. Celentano, S. Colazzo, “Lapprendimento digitale, Prospettive tecnologiche e pedagogiche dell’e-learning”, Carocci V. Eletti (a cura di) “Che cos’e’ l’e-learning”, Carocci P. Legrenzi (a cura di), “Storia della Psicologia”, Il mulino Bibliografia di riferimento Per l’e-learning M.G. Celentano, S. Colazzo, “Lapprendimento digitale, Prospettive tecnologiche e pedagogiche dell’e-learning”, Carocci V. Eletti (a cura di) “Che cos’e’ l’e-learning”, Carocci M. Banzato, “Apprendere in rete, modelli e strumenti per l’e-learning”, Utet V. Minoro, (a cura di) “e-learning, apprendere insieme in rete”, edizioni Menabò R. Maraglino (a cura di) “Pedagogie dell’e-learning”, Laterza G. Elia, G. Murgia (a cura di) “Collaborativ e-learning” Sistemi P2P ,tecnologie open source e virtual learning community, FrancoAngeli S. Pinnelli, “Le tecnologie nei contesti educativi”, Carocci L. Cantoni, L. Botturi, C. Succi, “eLearning: capire, progettare, comunicare” F.Angeli P. Fusco, “e-learning, teorie, metodi e strumenti per Moodle”, Aracne F.C. Ugolini, “L’e-learning e le ICT nell’istruzione superiore europea” Aracne B. Bruschi, A. Perissinotto, “Come creare corsi on line”, Carocci le bussole A. Romeo, “E-learning, teorie, modelli ed esempi”, Aracne P. Fontanesi, “E-learning”, ed. Tecniche nuove Per la formazione e l’informatica generale A. Alberici, “L’educazione degli adulti”, Carocci G.P. Bonani, “Formazione digitale, progettare l’e-learnin centrato sull’utente”, F.Angeli G. Candilio, “Elementi di informatica generale”, F.Angeli G. Trentin, “Apprendimento e condivisione delle conoscenze”, F. Angeli M. Castagna, “La lezione nella formazione degli adulti”, F. Angeli E. Delamotte, “Economia dell’educazione”, La nuova Italia G. Elia, G. Murgia (a cura di) “Collaborative e-learning” FrancoAngeli Per la Pedagogia e psicologia F. Cambi, et al, “Pedagogia generale” Carocci P. Legrenzi (a cura di), “Storia della Psicologia”, Il mulino N. Mammarella, et al, “Psicologia dell’apprendimento multimediale” Il Mulino
Exam mode
The assessment includes ongoing tests and a final test in person.
Bibliography
reference bibliography for e-learning M.G. Celentano, S. Colazzo, “Lapprendimento digitale, Prospettive tecnologiche e pedagogiche dell’e-learning”, Carocci V. Eletti (a cura di) “Che cos’e’ l’e-learning”, Carocci M. Banzato, “Apprendere in rete, modelli e strumenti per l’e-learning”, Utet V. Minoro, (a cura di) “e-learning, apprendere insieme in rete”, edizioni Menabò R. Maraglino (a cura di) “Pedagogie dell’e-learning”, Laterza G. Elia, G. Murgia (a cura di) “Collaborativ e-learning” Sistemi P2P ,tecnologie open source e virtual learning community, FrancoAngeli S. Pinnelli, “Le tecnologie nei contesti educativi”, Carocci L. Cantoni, L. Botturi, C. Succi, “eLearning: capire, progettare, comunicare” F.Angeli P. Fusco, “e-learning, teorie, metodi e strumenti per Moodle”, Aracne F.C. Ugolini, “L’e-learning e le ICT nell’istruzione superiore europea” Aracne B. Bruschi, A. Perissinotto, “Come creare corsi on line”, Carocci le bussole A. Romeo, “E-learning, teorie, modelli ed esempi”, Aracne P. Fontanesi, “E-learning”, ed. Tecniche nuove For general computerscience A. Alberici, “L’educazione degli adulti”, Carocci G.P. Bonani, “Formazione digitale, progettare l’e-learnin centrato sull’utente”, F.Angeli G. Candilio, “Elementi di informatica generale”, F.Angeli G. Trentin, “Apprendimento e condivisione delle conoscenze”, F. Angeli M. Castagna, “La lezione nella formazione degli adulti”, F. Angeli E. Delamotte, “Economia dell’educazione”, La nuova Italia G. Elia, G. Murgia (a cura di) “Collaborative e-learning” FrancoAngeli Per la Pedagogia e psicologia F. Cambi, et al, “Pedagogia generale” Carocci P. Legrenzi (a cura di), “Storia della Psicologia”, Il mulino N. Mammarella, et al, “Psicologia dell’apprendimento multimediale” Il Mulino
Lesson mode
The lessons will be face-to-face and remote
  • Academic year2025/2026
  • CourseHealth Professions of Technical Sciences (diagnostic)
  • CurriculumSingle curriculum
  • Year2nd year
  • Semester1st semester
  • SSDM-PED/03
  • CFU2